Porady

 

Kilka wskazówek dla użytkowników kosiarek, kos, pilarek spalinowych spalinowych:

 

  1. Kosiarki, traktorki z silnikiem 4-suwowym:

    - Olej powinien być wymieniany co 20-25h pracy, lub 1 raz w sezonie.

    W trakcie sezonu należy na bieżąco kontrolować stanu oleju i filtra powietrza. Olej SAE30 (dla silników B&S oraz chińskich), dla silników Hondy (zgodnie z zaleceniami producenta). Urządzenia pracujące w niskich temperaturach (okres zimowy olej 5W30 syntetyc dla silników B&S oraz chińskich)

    - Filtr powietrza:

    Filtr kartonowy – w przypadku zabrudzenia lub zalania należy niezwłocznie wymienić. Filtry kartonowe są filtrami jednorazowymi .Nie należy ich przedmuchiwać, ponieważ duże ciśnienie powietrza narusza konstrukcję filtra i powstają szczeliny, przez które dostaje się pył itp. zabrudzenia do silnika.

    Filtr gąbkowy – w przypadku zabrudzenia należy go dokładnie wymyć w czystej benzynie a następnie lekko nasączyć olejem. Olej ma za zadanie wyłapywać odrobiny pyłu – nie można natomiast nadmiernie nasączać ponieważ olej zatka dopływ powietrza.

    - Nóż powinien być zawsze ostry i wyważony, ponieważ wtedy lepiej ścina (nie rwie) trawę a co za tym idzie mniej obciąża silnik. Nóż powinno się ostrzyć co najmniej 1 raz w sezonie lub wtedy gdy jest już tępy, wyszczerbiony. Gdy jest uszkodzony lub skrzywiony należy go wyprostować, naostrzyć, wyważyć lub wymienić na nowy.

    - Mocowanie noża – w przypadku gdy mocowanie noża ma dodatkowe wypusty, ustalające osiowość noża należy, kontrolować stan tych wypustów ponieważ uszkodzone lub ścięte wypusty mogą powodować nie osiowość noża a co za tym idzie drgania – drgania natomiast mogą spowodować odkręcanie się różnych śrub w silniku, kosiarce lub rozregulować silnik. W przypadku uszkodzenia, należy niezwłocznie wymienić i zarazem sprawdzić stan wału silnika (najczęstszym przypadek uszkodzenia jest najechanie na twardą przeszkodę).

    - Świeca zapłonowa – należy według producentów silników wymieniać co 1-2 sezony, jednak z doświadczenia wiemy że na świecę zapłonową nie ma reguły (można nie trzeba wymieniać co sezon).

    - Paliwo – nie powinno się przechowywać więcej niż 3 tygodnie. Pojemnik na paliwo do małolitrażowych silników powinien być plastikowy z tworzywa benzyno – olejo odpornego, nie stosować pojemników po wodzie descylowanej, lub płynów do spryskiwaczy ponieważ pojemniki są zrobione z różnych materiałów i często nie dostosowanych do przechowywania benzyny, a co za tym idzie benzyna potrafi rozpuścić pojemnik, takie paliwo z odrobinami rozpuszczonego plastiku (tworzywa) zatyka gaźnik, uszkodza męmbranę, lub filtr paliwa. Paliwo Pb 95, nie wolno stosować paliw wysokooktanowych lub eko.

  2. Kosy, pilarki spalinowe i inne urządzenia 2 suwowe:

    - Paliwo - skład mieszanki paliwowej powinien być zawsze robiony zgodnie z zaleceniami producenta silnika, nie wolno się sugerować stosunkiem napisanym na opakowaniu oleju. Zwracać szczególną uwagę na jakość oleju tz. mineralny, syntetyczny czy pół-syntetyczny olej do silników wysokoobrotowych. W przypadku wysokiego stosunku oleju do paliwa np. 1:25 należy stosować oleje syntetyczne lub pół syntetyczne (ma to na celu zmniejszenie dymienia, osadzania się nagaru, lepszego spalania). Mieszankę paliwową powinno się robić na bieżąco lub max przechowywać do 2 tygodni, ponieważ skład z każdym dniem może ulec zmianie (paliwo odparuje olej zostaje). Paliwo do mieszanki Pb 95, nie wolno stosować paliw wysokooktanowych lub eko.

     

    - Ostrze tnące – w przypadku trój-zębów gdy ostrze się wyszczerbi należy go wymienić na nowe, ponieważ trój-ząb nie da się wyważyć (nie wyważony trój-ząb może uszkodzić przekładnie kątową, sprzęgło, tubę napędową).

     

    - Żyłka tnąca – grubość żyłki powinna być stosowana zgodnie z instrukcją, ponieważ im grubsza żyłka tym większe obciążenie silnika, przekładni.

     

    - Przekładnie – powinno się smarować co 20h pracy smarem do przekładni wysokoobrotowych. A w trakcie sezonu przynajmniej 2 razy sprawdzić stan smaru w przekładni.

     

    - Prowadnice – trza zwrócić szczególną uwagę na to aby prowadnica była zawsze czysta w szczególności kanały podające olej na prowadnicę.

     

    - Olej do smarowania łańcucha – wyłącznie oleje przystosowane do tego celu. Nie należy stosować innych olejów. Olej powinien być uzupełniany zawsze podczas dolewania paliwa (względy bezpieczeństwa, żeby nie zabrakło oleju podczas cięcia).

    Ważne!!! - Podczas przygotowywania się do pracy z pilarką ważne jest aby sprawdzić smarowanie (należy odpalić piłę i przed cięciem przyłożyć na odległość ok 2-5cm np. do deski, na desce powinien po chwili ukazać się pasek oleju ( w ten czas mamy pewność że pompa olejowa prawidłowo pracuje). Po skończonej pracy w większości pilarkach może się zebrać do 20g oleju (olej spływa z prowadnicy oraz kanałów olejowych).

    - łańcuch – powinien być zawsze ostry (przy ostrym łańcuchu piła sama tnie pod swoim obciążeniem (podczas ostrzenia łańcucha ważne jest żeby nie tylko ostrzyć ogniwo tnące ale również skrócić ogranicznik). Zwrócić specjalną uwagę na naciąg łańcucha, źle naciągnięty łańcuch nie tylko się szybciej zużywa ale również niszczy prowadnice i koło zębate.

     

 

 

 

 

Gdy nie mogą Państwo znaleźć nigdzie danej części prosimy o odnalezienie danych o modelu, typie urządzenia. Najczęściej znajdują się na tabliczkach znamionowych:

 

 

 

Firma NAC:

 

Ważna informacja która usprawni odszukanie części to MODEL oraz ROK PRODUKCJI

Tabliczkę najczęściej w kosiarkach można znaleźć (pokazane na rysunku), natomiast na kosach tabliczka znajduje się na osłonie silnika nad sprzęgłem lub na rozruszniku, w piłach najczęściej na rękojeści.

 

 

 

 

W firma VICTUS-EMAK tabliczkę powinna znajdować się tak samo jak w firmie NAC

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Firma MTD:

 

Ważna informacja która usprawni odszukanie części to MODEL, ROK PRODUKCJI oraz nr urządzenia

Tabliczkę najczęściej w kosiarkach spalinowych można znaleźć w górnej części korpusu lub bocznej w kosiarkach elektrycznych najczęściej jest przy wylocie do kosza natomiast w traktorach i kosiarkach samojezdnych w okolicy siedliska lub pod siedliskiem na kosach spalinowych z dołu tuby napędowej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Firma MURRAY Tabliczka znajduje się również na korpusie ale do złożenia zamówienia potrzebny jest MODEL NR. oraz MODEL NAME

 

 

 

Części do silników BRIGGS&STRATTION

 

Aby zamówić jakąś część z firmy BRIGGS&STRATTION należy znać MODEL TYPE CODE które są wybite na silniku (najczęściej nad świecą lub na osłonie tłumika w większych silnikach nr są umieszczone na pokrywie zaworów)

 

 

 

 

 

 

 

Części do sprzętu firmy AL-KO

 

Aby zamówić części do sprzętu AL-KO należy znać art. nr który znajduje się na tabliczce znamionowej oraz rok produkcji.

 

 

Kilka wskazówek dla użytkowników kosiarek, kos, pilarek spalinowych spalinowych:

 

  1. Kosiarki, traktorki z silnikiem 4-suwowym:

    - Olej powinien być wymieniany co 20-25h pracy, lub 1 raz w sezonie.

    W trakcie sezonu należy na bieżąco kontrolować stanu oleju i filtra powietrza. Olej SAE30 (dla silników B&S oraz chińskich), dla silników Hondy (zgodnie z zaleceniami producenta). Urządzenia pracujące w niskich temperaturach (okres zimowy olej 5W30 syntetyc dla silników B&S oraz chińskich)

    - Filtr powietrza:

    Filtr kartonowy – w przypadku zabrudzenia lub zalania należy niezwłocznie wymienić. Filtry kartonowe są filtrami jednorazowymi .Nie należy ich przedmuchiwać, ponieważ duże ciśnienie powietrza narusza konstrukcję filtra i powstają szczeliny, przez które dostaje się pył itp. zabrudzenia do silnika.

    Filtr gąbkowy – w przypadku zabrudzenia należy go dokładnie wymyć w czystej benzynie a następnie lekko nasączyć olejem. Olej ma za zadanie wyłapywać odrobiny pyłu – nie można natomiast nadmiernie nasączać ponieważ olej zatka dopływ powietrza.

    - Nóż powinien być zawsze ostry i wyważony, ponieważ wtedy lepiej ścina (nie rwie) trawę a co za tym idzie mniej obciąża silnik. Nóż powinno się ostrzyć co najmniej 1 raz w sezonie lub wtedy gdy jest już tępy, wyszczerbiony. Gdy jest uszkodzony lub skrzywiony należy go wyprostować, naostrzyć, wyważyć lub wymienić na nowy.

    - Mocowanie noża – w przypadku gdy mocowanie noża ma dodatkowe wypusty, ustalające osiowość noża należy, kontrolować stan tych wypustów ponieważ uszkodzone lub ścięte wypusty mogą powodować nie osiowość noża a co za tym idzie drgania – drgania natomiast mogą spowodować odkręcanie się różnych śrub w silniku, kosiarce lub rozregulować silnik. W przypadku uszkodzenia, należy niezwłocznie wymienić i zarazem sprawdzić stan wału silnika (najczęstszym przypadek uszkodzenia jest najechanie na twardą przeszkodę).

    - Świeca zapłonowa – należy według producentów silników wymieniać co 1-2 sezony, jednak z doświadczenia wiemy że na świecę zapłonową nie ma reguły (można nie trzeba wymieniać co sezon).

    - Paliwo – nie powinno się przechowywać więcej niż 3 tygodnie. Pojemnik na paliwo do małolitrażowych silników powinien być plastikowy z tworzywa benzyno – olejo odpornego, nie stosować pojemników po wodzie descylowanej, lub płynów do spryskiwaczy ponieważ pojemniki są zrobione z różnych materiałów i często nie dostosowanych do przechowywania benzyny, a co za tym idzie benzyna potrafi rozpuścić pojemnik, takie paliwo z odrobinami rozpuszczonego plastiku (tworzywa) zatyka gaźnik, uszkodza męmbranę, lub filtr paliwa. Paliwo Pb 95, nie wolno stosować paliw wysokooktanowych lub eko.

  2. Kosy, pilarki spalinowe i inne urządzenia 2 suwowe:

    - Paliwo - skład mieszanki paliwowej powinien być zawsze robiony zgodnie z zaleceniami producenta silnika, nie wolno się sugerować stosunkiem napisanym na opakowaniu oleju. Zwracać szczególną uwagę na jakość oleju tz. mineralny, syntetyczny czy pół-syntetyczny olej do silników wysokoobrotowych. W przypadku wysokiego stosunku oleju do paliwa np. 1:25 należy stosować oleje syntetyczne lub pół syntetyczne (ma to na celu zmniejszenie dymienia, osadzania się nagaru, lepszego spalania). Mieszankę paliwową powinno się robić na bieżąco lub max przechowywać do 2 tygodni, ponieważ skład z każdym dniem może ulec zmianie (paliwo odparuje olej zostaje). Paliwo do mieszanki Pb 95, nie wolno stosować paliw wysokooktanowych lub eko.

     

    - Ostrze tnące – w przypadku truj-zębów gdy ostrze się wyszczerbi należy go wymienić na nowe, ponieważ trój-ząb nie da się wyważyć (nie wyważony trój-ząb może uszkodzić przekładnie kątową, sprzęgło, tubę napędową).

     

    - Żyłka tnąca – grubość żyłki powinna być stosowana zgodnie z instrukcją, ponieważ im grubsza żyłka tym większe obciążenie silnika, przekładni.

     

    - Przekładnie – powinno się smarować co 20h pracy smarem do przekładni wysokoobrotowych. A w trakcie sezonu przynajmniej 2 razy sprawdzić stan smaru w przekładni.

     

    - Prowadnice – trza zwrócić szczególną uwagę na to aby prowadnica była zawsze czysta w szczególności kanały podające olej na prowadnicę.

     

    - Olej do smarowania łańcucha – wyłącznie oleje przystosowane do tego celu nie należy stosować innych olejów. Olej powinien być uzupełniany zawsze podczas dolewania paliwa (względy bezpieczeństwa, żeby nie zabrakło oleju podczas cięcia).

    Ważne!!! - Podczas przygotowywania się do pracy z pilarką ważne jest aby sprawdzić smarowanie (należy odpalić piłę i przed cięciem przyłożyć na odległość ok 2-5cm np. do deski, na desce powinien po chwili ukazać się pasek oleju ( w ten czas mamy pewność że pompa olejowa prawidłowo pracuje). Po skończonej pracy w większości pilarkach może się zebrać do 20g oleju (olej spływa z prowadnicy oraz kanałów olejowych).

    - łańcuch – powinien być zawsze ostry (przy ostrym łańcuchu piła sama tnie pod swoim obciążeniem (podczas ostrzenia łańcucha ważne jest żeby nie tylko ostrzyć ogniwo tnące ale również skrócić ogranicznik). Zwrócić specjalną uwagę na naciąg łańcucha źle naciągnięty łańcuch nie tylko się szybciej zużywa ale również niszczy prowadnice i koło zębate.

     

 

 

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl